Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Backebo Runners - 27 oktober 2009 17:38

Helena:

...men inte längre lika mycket för idag har jag äntligen fått svar på varför jag har haft så ont i vristen att jag fått ställa löparskorna på hyllan. Efter att slingrat mig med undanflykter i flera veckors tid insåg även jag att det onda inte skulle gå över av sig själv, så det var bara att krypa till korset och kontakta läkare. Fick några snygga plåtar tagna på benet och när röntgen inte visade något onormalt var det dags för ortopedens klämmande. Det visade sig att jag har haft en kraftig inflammation i muskelfästena på grund av för mycket träning (undrar var gränsen går för sååå mycket tycker jag ändå inte att jag har tränat...), men att den nu håller på att läka. Sju veckors uppehåll i löpträningen har gett utdelning och på det ytterligare fem-sex veckors vila - sedan åker dojjorna på!! Har räknat ut att det blir lagom till min födelsedag som jag ska ta mina första stapplande steg i löparspåret...


  

These shoes are made for running...

Ovido - Quiz & Flashcards