Alla inlägg den 21 november 2009

Av Backebo Runners - 21 november 2009 17:58

Per:

Det är hög tid att komma igång ordentligt med vinterns mängdträning. Det har varit lite si och så med det hittills på grund av allmän lättja och cykling inför rogainingen. Men samtidigt så har det känts ganska bra att ta ett pass på trainern då och då. Som alternativträning funkar det bra, så trainern får nog stå kvar framför TV:n i vinter. Jag har ju bara sett halva Alien, sen har jag tvåan kvar också. För att inte tala om Das Boot. Det här blogginlägget börjar tappa fokus helt känner jag, tillbaka till ämnet. 

Veckan har bjudit på två längre pass, 18 i måndags och 19 km idag. Onsdag och torsdag hade jag lite tight med tid så det blev snabbdistans och fartlek, 10 respektive 13 km och det gick förvånansvärt fort. Onsdagens runda hamnade på 4:20 i snitt (inkl uppvärming o nedvarvning) och den milen är ruskigt kuperad. Jag tror inte jag har sprungit den så fort förut så det är ju ett bra formbesked så här i november när man verkligen vill toppa formen. I fredags blev den en lunchlöpning på Järvafältet som också gick rätt snabbt och idag blev det en skön långsam eftermiddagslöpning där jag stumnade ordentligt i låren på slutet. Helena cyklade med som sällskap och hennes "Det ser så äckligt lätt ut när du springer" är precis vad man vill höra. Det sa hon innan jag stumnade dock. Hennes "Du är ganska trött nu va?" är kanske inte lika peppande, men jag tror de här lite snabbare passen i veckan sitter i. I morgon får det ännu lugnare. 29 km kvar till tresiffrigt, nja tror inte jag fixar det denna vecka. Nästa vecka kanske...

Skapa flashcards