Alla inlägg den 25 november 2009

Av Backebo Runners - 25 november 2009 21:43

Per:

I måndags blev det en lunchjogg. Tycker det är väldigt avkopplande att sticka ut på Järvafältet på lunchen och bara koppla av. Det är speciellt ett parti med lite gammelskog som jag gillar extra mycket. Det blir en sån kontrast mot kontoret. 14 km lyckades jag pressa in. I går tisdag var det backintervaller med TMOK på schemat. Det där med backar och intervaller är ju inte riktigt min starka sida och den här kombinationen med en så pass lång backe tog på krafterna vill jag lova. Första intervaller körde vi järnet i 60 sekunder och vi klarade precis hela backen. Sen gjorde vi 9 till och det tog längre och längre tid, vågade inte kolla hur mycket längre det tog men hela jag var full med mjölksyra kändes det som. Var tvunget att ta en ordentlig nedjogg efteråt men det blev bara 11 km totalt. Styrketräning efteråt. I dag hade jag planerat in LSD hem från jobbet. Eftersom jag inte kört några ordentliga långpass efter Växjö och med gårdagens backintervaller i benen tänkte jag starta lite försiktigt med 25 km. Hade tänkt att sticka tidigt från jobbet men det körde ihop sig lite så jag kom inte iväg förrän straxt efter halv sex och då regnade det och blåste ganska ordentligt. När jag sprang där i blåsten och regnet och halkade omkring i leran så slog det mig att det här är verkligen jag. Mörker, regn, blåst, lera och jag bara njuter för fullt. Lustigt egentligen hur det kan vara. Men passet gick bra, jag började bli lite seg efter 15-16 km och funderade om jag skulle ta en gel när jag plötsligt kom på att jag har ju inte en, men två bananer med mig! Efter lite gymnastiska övningar kom jag åt dem (de var i sidofacken på ryggsäcken) och åt upp dem med god aptit, fortfarande springandes förstås. Efter det piggnade jag till och under ett infall av runners high bestämde jag mig att 25 km är i minsta laget så jag tog en extra sväng så jag landade på 29 km. Det blev en sen middag! Nu blir det en vilodag i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards