Alla inlägg den 29 november 2009

Av Backebo Runners - 29 november 2009 17:17

Per:

Backebo Runners tycker att att bloggen behöver bli lite mera internationell och se där, en engelsk rubrik, ett första steg.
Fredag morgon blev det 20 km på stela ben, speciellt höger hamstring protesterade vilt. Det var nog framförallt backintervaller och i viss mån långpasset tidigare i veckan som satt i. Efter ett tag så kändes det lite bättre men farten var rätt låg. Efter dusch och frukost blev det avfärd till Visby för en liten minisemester. Vilken trevlig stad det är, ett riktigt guldkorn! På lördag em/kväll var det dags för nästa pass och det bar av norrut mot Snäck. När jag kom till Snäck så fortsatte jag förbi ett ganska nytt stugområde, sedan tog ljusen slut. Jag hade tidigare sett på kartan att om man fortsätter norrut kommer man efter ett tag till en väg, som man sedan kan ta upp till 149:an, stora vägen mot Lummelunda. Så det bar av ut i terrängen längs ett brusande hav med min lilla diodlampa som enda ljus. Det gick en stig som jag följde och den blev mindre och mindre och på vissa ställen jag fick huka mig för buskaget växte över så att det nästan blev som en tunnel. Då och då prasslade det till vid sidan av stigen och det var nästan lite spännande. Efter ha följt stigen ett slag och lyckats att gegga ned både höger och vänster sko rejält så vände jag. Jag var lite osäker på hur den här lilla vägen gick så jag drog mig tillbaka och sprang förbi stugområdet igen och upp till stora vägen och en bit norrut på den i kolmörkret. Vilken skillnad det är mot Stockholm, där det inte blir riktigt mörkt pga allt ljus från stan. Jag körde upp till Muramaris, där jag vände och sprang tillbaka igen. 16 km fick jag ihop på detta annorlunda pass. Nu på söndag kväll sprang jag min standardrunda på 11 km och vips kom jag upp i tresiffrigt denna vecka. Nästa vecka blir lite lugnare.

Skapa flashcards