Alla inlägg den 11 september 2009

Av Backebo Runners - 11 september 2009 22:59

Per:

Det blev 25 km hem från jobbet idag. Tog det lugnt och försökte rulla på utan att förta mig, men det känns att jag tränat rätt mycket på sistone. Ska försöka hålla uppe volymen några dagar till, sedan blir den en försiktig neddragning och lite tempohöjning inför LL.

När jag kom hem vid halv sju så var vi tvugna att åka och handla och förbereda inför helgen så vi satte oss inte vid bords förrän straxt efter 22. Men vissa saker är värda att vänta på. Svamprisotto med kalvfilé och Ch Cissac 2005.

Jag har en kollega som brukar fråga var man hittar stans godaste risotto. Nu vet jag...

  

Stans godaste risotto

Av Backebo Runners - 11 september 2009 14:30

Helena:

Efter att i två månaders tid mer eller mindre ha haltat mig fram på löprundorna har jag till sist insett att jag måste ställa löparskorna på hyllan ett tag för att inte fotledsproblemet ska bli permanent. Så istället för sköna löppass i sensommarvärmen är det svettiga spinningpass inomhus som gäller. Idag har jag dessutom provat Core-pass som komplement till spinningen - det var klart jobbigare än jag föreställt mig! Men varje "snedsteg" på träningen känns direkt så det gäller att ta det lugnt och försiktigt. I nästa vecka har jag tid hos naprapaten. Hon lyckades fixa mitt knäproblem i våras så jag har stora förhoppningar på att hon ska kunna ordna fotleden också. Jag vill ju så gärna springa Lidingö Tjejlopp om två veckor!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards