Alla inlägg den 13 september 2009

Av Backebo Runners - 13 september 2009 19:25

Per:

Ja det blev inget Stockholm halvmarathon för mig och det känns som rätt beslut även om det ryckte i benen när jag var och tittade på loppet och hejade på kompisar. Nu fick jag in tre bra träningsdagar i helgen istället och det behövde jag om jag ska ha en chans att göra ett skapligt LL.

Så här blev veckan:

Måndag: 10 km i lugn fart.

Tisdag:  14 km lugnt och fint.

Onsdag: 11 km lunchlöpning på Järvafältet lite snabbare.

Tosdag   vila

Fredag:  25 km långpass Kista-Mälarhöjden hem från jobbet. Ett skönt pass längs Mälaren.

Lördag:  12 km bra fart.

Söndag:  18 km bra fart i rejält kuperad terräng, jogg sista 3.

Det känns som formen kan vara på väg. Tanken nu är att ta några lugnare dagar för återhämtning och sedan köra några dagar lite hårdare igen för att sedan börja dra ned mängden sista veckan inför Lidingö. Men vi får se hur det blir, mina träningsplaner har en förmåga att ändras längs vägen :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards