Alla inlägg den 27 september 2009

Av Backebo Runners - 27 september 2009 19:19

Helena:

För tredje dagen i rad åkte jag i förmiddags ut till Lidingö med gratisbussen. Börjar få rutin på den sträckan nu... Glad Det är mer än vad jag kan säga om Lidingöloppets sista 10 km som jag sprang för första gången för tre veckor sedan, fast då utan någon som helst press. Nu var det däremot allvar. Och det var skillnad. På dessa tre veckor har jag lyckats förtränga hur hemsk Aborrebacken är. Och sista backen vid golfbanan hade jag helt glömt bort (hur kunde jag det??). Enda gången jag hade rygg på eliten var vid startlinjen, ha ha. När jag till slut kom in på upploppet hörde jag speakern basunera ut att sista startgruppen precis hade släppts iväg och då visste jag att klockan hunnit bli 14.20 och att det inte skulle bli någon silvermedalj. Snöpligt. Men skam den som ger sig så jag spurtade allt vad jag orkade sista sträckan så jag tog ett par placeringar i alla fall. Skrattande Hade så gärna velat få en tid under 50 min men missade den magiska gränsen med ynka 45 sek. Men nästa år - då!!


Fast vad gör det att man missar en silvermedalj när man redan vunnit högsta vinsten i "livets tombola" och han finns med före, under och efter loppet? Bättre support kan man inte få!!


  

Helgens medaljskörd.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards