Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

iVamos!

Av Backebo Runners - 24 januari 2010 21:16

Per:
I lördags stack jag o Emma iväg till Orlången och körde långfärdsskridskor. Det var flera år sedan sist och jag hade glömt hur kul det är. Det är en så otroligt skön känsla att glida fram ganska snabbt med minimal ansträngning. När Emma blev trött så drog jag henne med hjälp av piken så jag fick lite träning också. Efter att ha hämtat Matilda som var på orienteringsträff så så stack vi hem och det var dags för löpning. Eftersom lunchen bestod av mackor och varm choklad på isen så var jag nog inte helt fulltankad när jag satte igång och springa och det kändes efter ett tag. Blev riktigt trött på slutet och tog det ganska lugnt men 15 km blev det.

Jag måste erkänna att jag har haft det lite svårt med motivationen sista månaden. Jag har kört mina pass, men inte med samma entusiasm som förrut. Kanske är det kylan och snön som gör att det går trögt,  kanske är det något annat. Men idag när jag sprang 16 km längs Mälaren koncentrerade jag mig på hur det kommer att kännas i vår, när man inte längre behöver ha en massa lager kläder på sig, inte behöver ha 400 grams dubbskor på sig och inte behöver springa i mjuk lös snö. Och efter ett tag så kände jag hur det kommer att kännas. Tänk er varma brisar och doft av vår, tänk er kortbyxor och linne, tänk er lätta skor och ett underlag som svarar direkt. Visst låter det skönt? Allt det här såg jag framför mig och då blev det plötsligt mycket skönare att springa igen. Lyckas man hålla igång någorlunda nu tror jag det kommer att gå otroligt lätt att springa i vår och det fick jag en förkänning av idag. Håll ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards