Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Backebo Runners - 31 januari 2010 21:18

Helena:

En gång är ingen gång, men efter två gånger har det blivit en vana sägs det. Och nu har jag varit ute på min tredje 6 km runda på en och samma vecka efter löparuppehållet. Första rundan sprang Per med (annars hade jag fuskat och vänt hem efter 1 km...), andra rundan var jag hänvisad till mitt dåliga lokalsinne (hur länge har jag bott här egentligen??) och ikväll fick jag sällskap halva vägen. Våra vägar skildes åt först efter att Per förvissat sig om att jag skulle hitta hem.


Jag har köpt rejäla doningar till broddar som jag hottat upp mina gamla Nike Triax med och de ger ett förvånansvärt bra grepp på både isiga gator och Mälarens frusna vatten. Löpsteget blir ganska klumpigt men nu handlar det mer om att få in rutinen att överhuvudtaget ge sig ut än att springa långt och snabbt. Men så fort det blir barmark och kylan inte går så hårt åt luftrören ska jag länga mina rundor. För med mindre än 16 veckor till GöteborgsVarvet blir det till att komprimera 20-veckorsprogrammet för en halvmara... 


  

Snökedjor för löparskor

Ovido - Quiz & Flashcards