Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Backebo Runners - 4 februari 2010 21:59

Per:
Fick in ett bra pass i tisdags, 11 km fartlek. Värmde upp 2 km sedan körde jag på så mycket jag orkade utan att dra på mig syra och efter ett tag så sprang jag långsammare för att sedan öka igen, typisk fartlek alltså. Med snön går det ju inte så jättefort, men såg i Sporttracks att någon km gick på straxt över 4 tempo.


Idag blev det en lunchjogg på 10 km. Det var nära att det inte blev något alls för när jag hade rusat ned i källaren på jobbet för att byta om upptäcker jag att jag glömt packa ned tightsen. Nu är goda råd dyra, måste vara tillbaka till skrivbordet om 70 minuter så jag hinner inte sticka in i centrum för köp. Kan jag köra i Craftkallingarna? Nja, även om jag gjort det förrut (det var i Borås och det var nog ett par grader varmare) så tror jag inte att det är läga att köra en kalsongjogg i snön i Kista. Där går gränsen även för mig. Men tur som jag har så ser jag att det hänger ett par träningsoverallbyxor på en krok på väggen i omklädningsrummet. Det gör väl inget om jag lånar dem ett slag? Nej visst inte. Lite stora, men de funkade. Jag lånar dem och får in mitt pass, så lätt slipper jag inte undan!


Helena:

Idag har jag suttit i möte från nio till fem och innan jag kom hem hade klockan hunnit bli halv åtta. Trött och hungrig hade jag ingen som helst lust att ge mig ut och springa men för det fick jag inga sympatier utan Per gjorde sitt bästa för att peppa mig (vilket tålamod du har, älskling!!). Så lätt slipper jag inte undan! En timma senare var "snöskorna" på och jag på väg ut. Sedan händer det märkliga - irritationen rinner av och efter ungefär 3 kilometer sätter autopiloten in och det är helt plötsligt lätt att springa trots dåligt underlag. Utökade rundan av bara farten och fick ihop 8 km.

Skapa flashcards