Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Backebo Runners - 18 mars 2010 21:09

Per:

Jag och Helena stack ut på säsongens första vårpass, dvs utan broddar och utan Icebug. Det var första gången på kanske tre månader som jag sprang i mina sköna Nike Zoom Elite. Jag har hela vintern trott att det skulle vara som att komma tillbaka till ett normaltillstånd när jag snörde på mig mina Nike igen, men konstigt nog var det precis tvärtom. Det kändes konstigt helt enkelt. Men vi sprang på lite försiktigt och jag koncentrerade mig på att försöka landa på framfoten och efter ett tag började det kännas någorlunda ok igen. Men det tar nog några pass innan steget blir bra igen, lustigt vad fort man anpassar sig till nya förutsättningar. Hur som helst så var det jätteskönt att komma ut och känna lite vårvärme och visst är det skönt med normala skor igen. 11 km blev det och i morgon väntar långpass längs Mälaren, tjoho! Dock med Icebug igen...


  

Släpp skorna loss, det är vår... Broddarna har gjort sitt!

Ovido - Quiz & Flashcards