Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Backebo Runners - 24 mars 2010 21:16

Per:

Efter söndagens tunga och långsamma intervallpass förstod jag vinken från kroppen och vilade i två dagar. Det behövde jag, särskilt efter att ha tillbringat måndagskvällen på jazzklubb (vilket jag för övrigt kan rekommendera starkt om ni inte testat det).

Så när det var dags att springa hem från jobbet så var jag både mentalt och fysiskt utvilad och det kändes i benen. Det flöt på väldigt bra med andra ord och tempot låg runt 4:15 i långa perioder första milen. Efter 11-12 km så stannade jag och tog på en extra tröja och drog ned på tempot något, måste spara lite krut till resten av veckan också. Passet blev totalt 19 km på 4:46 i snitt (med ryggsäck).


I morgon blir det lite kortare hemlöpning från jobbet med kollega och Helena, ska bli kul att springa över Västerbron igen!

Ovido - Quiz & Flashcards