Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Backebo Runners - 28 mars 2010 16:21

Helena:

Så var den alltså avklarad, premiären på årets tävlingssäsong. Det gick väl sådär, missade nästan en minut vid starten men klarade mig i alla fall under 50 på både brutto- och nettotid. Med tanke på att jag haft träningsuppehåll och kom igång med träningen först för två månader sedan så var det helt ok. Medalj fick jag i vilket fall som helst.   


  


Per:

Det gick sådär, inte helt nöjd men inte alltför besviken heller. Uppvärmningen kändes väldigt tung och benen var inte alls vakna, men när startskottet gick så piggnade jag till och öppnade orutinerat alldeles för hårt. Första km gick på 3:30 och den andra på 3:35. Sedan gick det tyngre och jag hamnade runt 3:50 på resten av banan. Jag hade svårt att återhämta mig när jag väl hade fått syra så det var bara att bita ihop och kämpa varje meter idag. Tiden blev 38:05 och om jag ska lyfta fram det positiva så hade jag 43 sekunder bättre tid än förra året och då hade jag ändå kommit igång med intervallträningen mycket bättre än jag har i år. Men det roligaste idag var ändå att se Helena i förmiddags, innan loppet. Hon var helstressad och hade verkligen fullt påslag av tävlingsnerver, nätt och jämt kontaktbar. Ska bli kul att se hur hon reagerar när vi åker till Göteborg och springer varvet. Hon blir nog spindelkvinnan och börjar klättra på väggarna :-)

Av Backebo Runners - 28 mars 2010 10:37

Helena:

Men VARFÖR utsätter jag mig för detta?? Är alltid lika uppstressad inför en start, det är ingen skön känsla alls. Och nu är det alltså snart dags igen...

Skapa flashcards