Alla inlägg den 11 april 2010

Av Backebo Runners - 11 april 2010 21:00

Per:

Efter en heldag i trädgården så var det dags för dagens träning. Jag och Helena slog följe till Sätra IP men där skiljdes våra vägar åt. Helena skulle köra intervaller och jag fortsatte i ganska lugn fart ned mot Mälaren, fast västerut denna gång. Efter Sätrastrandsbadet är stigen längs Mälaren riktigt trevlig. Den slingrar sig fram längs vatten, ömsom lite uppåt och så en sväng till höger och ömsom ned och kanske en liten sväng till vänster. Med andra ord en mycket trevlig strandstig som är som gjord för att springa på. Själva passet blev 16 km och benen var lite slitna efter gårdagen så jag tog det lugnt och fint men det känns väldigt bra i kroppen just nu när jag springer.


Testade ett par två år gamla skor, Nike Zoom Elite. Jag köpte dem två dagar innan Stockholm 2008 och dämpningen var inte den bästa nu men det funkar att springa med dem på stigar och så. Jag håller på och inventerar min skopark, jag och Helena har nämligen köpstopp på löparskor. Det börjar bli trångt i hallen...


  
Skärholmens strand


Helena:

Sätra IP är ett fascinerande ställe att träna på. Ena stunden är man helt själv på löparbanan för att i nästa stund ha sällskap av motionärer med varierande ambitionsnivå. Många verkar komma dit för att bara promenera runt, runt eller jogga lite lugnt. Och så plötsligt försvinner de och man är själv igen!


Hade bestämt mig för att köra 400 m intervaller med en minuts vila idag. Planerade att genomföra sex stycken, ökade sedan dosen till åtta och va fasen, bara två till så var tio fixade! Förökte hålla mig kring 1:40 men varvtiderna varierade mellan 1:32 och 1:43 - det är svårt att hålla jämn fart.


Nu är jag så där härligt trött, inte bara i benen utan i HELA kroppen. Frisk luft och kroppsarbete tar på krafterna!

Ovido - Quiz & Flashcards