Alla inlägg den 13 april 2010

Av Backebo Runners - 13 april 2010 21:27

Per:

Jag hann inte med lunchpasset på jobbet idag, det körde totalt ihop sig. Så när jag kom hem var det bara att kasta i sig lite i magen och sen på med skorna. Helena skulle också ut men hon blen sen från jobbet men jag fick sällskap av Matilda idag och det var trevligt. Hon cyklade och jag sprang till Sätra IP. Väl där anslöt en orienteringskompis till Matilda så de körde 400 meter intervaller medan jag gav mig på mina tusingar igen. Nu har jag gett mig den på att jobba hårt med 1000 meter intervaller den här våren för att se vad som händer. För en del verkar den här VO2 max träningen helt outstanding för att få snabba resultat. Läs t ex denna blogg där Mima presterar otroliga tider på väldigt lite träning och den träning han gör verkar mest vara långa intervaller. Nu ska väl inte jag jämföra mig med honom men det kan ju vara värt att testa lite mera av hans upplägg.


Nåväl, dags intervaller gick bra. Hade bestämt mig för att sex fick räcka så farten blev lite högre och snittet landade på 03:31, klart godkänt. Hela passet blev ca 15 km.


Helena:

Ikväll var det dags för ett ordinärt milpass men jag försökte öka på farten i nedförsbackar och inte tänka att "oj, oj nu går det lite fort" och sedan utnyttja den istället för att bromsa som jag brukar.


Skönt att det äntligen är lite ljusare om kvällarna så man kan utnyttja tiden maximalt. Bonus är att springa mot solnedgången som färgar himlen rosa och veta att det bara kan bli bättre!

Ovido - Quiz & Flashcards