Alla inlägg den 15 april 2010

Av Backebo Runners - 15 april 2010 21:22

Helena:

Man ska aldrig packa timmarna innan man ska resa iväg, det borde jag ha lärt mig vid det här laget. Risken att i stressen glömma något är given. Och vad glömde jag den här gången då? Jo, löparbrallorna... Det verkar vara Backebo Runners ständigt återkommande problem.


För sent att vända tillbaka, måste hinna med flygbussen ut till Arlanda. Men med tanke på dagens inställda flygavgångar på grund av vulkanutbrottet var väl det en bagatell - jag kom i alla fall med flyget hem. Hade fått tips av Joel R om en runda lämplig för ett långpass, men det tog för mycket energi att behöva åka till ett köpcentra och fixa nya tights (hur många panikinköp har vi egentligen gjort??) och kroppen kändes seg så istället för att ta till höger vid kyrkan vek jag av till vänster och en betydligt kortare runda.


Det blev 8 km och det märks att man är på landet - gödseldoften ligger tung och är ibland på gränsen till kväljande. Det blåste dessutom ganska mycket så inte ett löpsteg var gratis. Men solen sken och fåglarna sjöng så det gjorde faktiskt inte så mycket, räknar kallt med att ansträngning på träning betalar sig på tävling.



Skapa flashcards