Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Backebo Runners - 6 maj 2010 20:15

Helena:

Ikväll handlade det bara om att få till en kortare runda för att få fart på blodcirkulationen i benen inför Kanallöpet på söndag. Hade stämt träff med Per under E4:an så att vi skulle kunna springa sista biten hem tillsammans. Blev dock sen hem från jobbet så jag fick ringa återbud, men klädde snabbt om för att åtminstone möta honom på vägen. Hann väl ungefär en kilometer innan Per dök upp på stigen så det blev bara "hej!" och sedan fortsatte vi åt varsitt håll.


Benen var rejält stumma efter långpass och intervaller, och det kändes inte som jag fick tillräckligt med luft i lungorna - ett riktigt tungt pass med andra ord. Men 7 km fick jag ihop, mer hade jag inte tänkt och mer hade det inte blivit på träbenen.


Per:

Som löpare åker man på vissa mindra skadekänningar då och då. En del är inte så farliga medan vissa kan tvinga en till alternativträning eller i värsta fall vila. I morse när jag vaknade hade jag ordentligt ont i - axeln! Vad jag har fått det ifrån har jag ingen aning om men det ömmar rejält i deltoideus och det har bara blivit värre under dagen. Nu på kvällen har jag smörjt in den med voltarengel och knapprat alvedon så smärtan har lagt sig något. Hoppas det är bättre i morgon.


Tog mig iallafall i kragen och sprang hem från jobbet och det kändes bra i benen men inget vidare i axeln. Det blev knappt 21 km i lite varierad fart men låg mest i 4:30 och det flöt på bra, inga träben för mig. De nya skorna är mycket sköna och med facit i hand skulle jag nog bytt lite tidigare, dämpningen är betydligt bättre och det märks i benen.

Skapa flashcards