Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Gatlopp

Av Backebo Runners - 6 juni 2010 21:18

Helena:

Är helt matt efter gårdagens mara. Med Pers kilometertider gäller det att ligga på för att inte missa honom vid någon av de överenskomna "träffpunkterna" längs med banan.


  


Första stoppet var bestämd till Gamla Stan efter 5 km. Kom i god tid så jag hann se tätklungan (och yes, jag syns i en kort sekvens på TV...) innan Per passerade.


  

Snart sveper TV-kameran förbi


Raska steg mot T-banan och tåget mot Odenplan. Precis när jag kom upp från underjorden hörde jag publiken applådera vilt när de första löparna kommer längs med Odengatan. Jag gick ner mot 15 km markeringen och hann se och heja på de bästa tjejerna innan min egentliga anledning till supportering kommer kutande.


  

Första varvet på Odengatan


Nu har jag lite tid på mig innan tredje stoppet vid Strandvägen så jag hinner köpa en fika vid Östermalmstorg. Missar herrarna men hinner se Isabella, Gabriella och Therese innan Per kommer och norpar gelen jag håller fram.


  

Hovmästar'n får jag beställa?


Tillbaka till Östermalmstorg för vidare transport till T-Centralen. På Vasagata får jag vänta en stund (och hinner få onda aningar...) innan långdistanslöparen med den krånglande magen kommer i något lugnare tempo än beräknat. Den här gången bara skakar han på huvudet åt den framsträckta gelen.



  

Andra varvet på Vasagatan


Nu gäller det att ligga på för att hinna med det femte och sista stoppet innan målgång. Har SL (eller är det turen?) på min sida för tåget till Tekniska Högskolan kommer inom någon minut så jag hinner lugnt ner till Karlavägen innan en ganska trött Per passerar. Går sedan upp till Stadion och möter upp vid fållan mot Östermalms IP. Får äran att ta hand om medaljen medan Per slussas vidare för att avprogrammeras och hämta tröjan. Bra jobbat PJ!


  

På väg mot klipp av chip

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards