Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Backebo Runners - 3 augusti 2010 20:04

Helena:

Kvällens teamträning bestod av 400 meters intervaller på Sätra IP. Det märktes att det var länge sedan sist (3-4 månader) för det var verkligen tungt att ta sig runt banan. Jag lyckades i alla fall skrapa ihop 5 intervaller på tiden 1.29-1.34 med 1 min vila däremellan. Sedan var jag tvungen att hämta andan i tre och en halv minut (!) innan jag klämde i med 1.30 på sista intervallen. Orkade inte fortsätta med fler utan satsade sista energin på att jogga hem, totalt blev det 9 km i löparskorna.


Per:
Det blev dubbla pass idag, 9 km morgonjogg och 400 meters intervaller med Helena på Sätra IP på kvällen. Det var ett år sedan jag sprang fyrhundringar senast och det märktes. Det var tungt och jag orkade bara med 8 stycken, sedan var jag helt slut. Snittade 76 sekunder på intervallerna, vilket är något bättre än förra året. Måste försöka göra detta oftare helt klart. Dagen summeras till 19 km.

Ovido - Quiz & Flashcards