Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Lidingö Tjejlopp

Av Backebo Runners - 26 september 2010 19:47

Helena:

Mycket prestige stod på spel idag. Förra årets medaljmiss skulle inte upprepas, nu var det sub 50 och inget annat som gällde. Men som Per påpekade under hela lördagen och idag på väg ut till starten, silvermedaljen skulle jag inte få gratis, den skulle jag få kämpa mig till. Och så blev det.


Jag ställde mig i ledet bakom 1A för att få en bra start, men vad händer? Blir omsprungen av alla (kändes det som i alla fall...) redan på Grönsta gärde. Trångt värre blev det därför i första svängen och backen. Lyckades i alla fall att hålla mitt tempo någorlunda, men hade fullkomligt glömt bort (läs: förträngt) hur kuperad och jobbig banan är. Vid 5 km visade klockan 24:42 och nu började benen protestera. Vid sista stenhällen i Abborrbacken var det tvärstopp och jag fick gå ett par meter för att överhuvudtaget komma framåt.


Bestämmer mig för att haka på någon löpare som ser pigg ut i löpsteget och som säkert också satsar på sub 50, det hjälper att ha en referensram där ute i spåret. När 2 km återstår känns det som en evighet till mål men när klockan vid 9 avklarade km visar 45 min prick vet jag att jag kommer att fixa mitt mål. Ivrigt påhejad av Per spurtar jag i motvinden på upploppet och kommer i mål på 49:17 - vilken härlig känsla att få silvermedaljen i hand!! Jag måste ha sett löjligt lycklig ut för båda fotograferna i målfållan stannar mig för att ta kort. Och glad är jag verkligen!


  

Stolt silvermedaljör!

 

Jag kom på 133:e plats av totalt 4 585 fullföljande. Så nu är frågan; ska jag satsa på en topp 100-placering eller 3-milen nästa år?


     

We are all the winners...



 
 
Ingen bild

Annika

27 september 2010 14:31

Satsa på en topp 100 placering i 3 mils loppet vetja. :) KRAM

 
Ingen bild

Helena

27 september 2010 14:39

Hej Annika! Ja, varför inte? Hur svårt kan det va? :-) Kram tillbaka!

 
Ingen bild

Inger

28 september 2010 12:03

Grattis från Björnstigen !

 
Ingen bild

Helena

28 september 2010 14:51

Hej Inger och tack för hälsningen från en betydligt trevligare stig än den jag sprang på i söndags! :-) Kram

 
Ingen bild

Kalmar

29 september 2010 13:12

Naturligtvis skall du satsa på topp 100 placering i 3 milsloppet. Kram från oss båda

 
Ingen bild

Helena

1 oktober 2010 09:10

Hej Mamma & Pappa! Det blir nog tredje gången gillt och en satsning på topp 100 till nästa år. Kramar

 
Ingen bild

C + I

3 oktober 2010 20:08

Vi håller med "Kalmar"! Grattiskramar från oss!

 
Ingen bild

Helena

3 oktober 2010 21:48

Hej C&I! Tack, då är saken avgjord!! Nästa gång ni kommer upp till Sthlm hoppas jag ni har tid att titta förbi. Och har ni tur är J&H också här för att springa ett lopp... Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Ovido - Quiz & Flashcards