Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Backebo Runners - 1 januari 2010 15:35

Per:
Årets träning är som följer (förra året inom parantes)

Antal löpta mil: 267 (240)

Antal tränade h: 286 (300)

Antal långpass >25km: 16 (8)

Årets lopp är nog Lidingöloppet. 2:10:55 är jag helnöjd med. Andra lopp att minnas 2009 är Jungfruloppet på Gotland (där jag kom 7:a av 46 och slog Gabriella Samuelsson), ett riktigt terränglopp över stock och sten på den Gotländska klinten och Midnattsloppet (37:22), där jag hade en period straxt innan Sofia där jag sprang helt själv. Närmaste löpare framför mig var säkert 50-70 meter bort och jag hörde inga bakom mig heller. Det var helt surrealistiskt att plötsligt springa ensam i Midnattsloppet (när jag sedan tappade farten i backen upp mot Sofia var jag inte ensam längre utan omsprungen av flera!).

Årets skiva måste vara 1987 med Fibes Oh Fibes, den är klockren.

Årets vinupplevelse: Efter vi provat vin med Sara hos Josetta Saffirio åkte vi upp till Serralunga och åt en fantasisk lunch på en restaurang vars namn jag tyvärr glömt och provade ett par viner till, bl a Josetta Saffiros Barbera d' Alba och den var fantasiskt god. Tillsammans med maten och atmosfären så blev det ett bestående vinminne. Hela den resan var mycket trevlig och jag tror att jag fick in det vackraste löppasset där också. En morgon stack jag o Helena iväg från hotellet i Barolo och sprang serpentinvägarna upp mot La Morra. Helena vände efter ett tag men jag fortsatte upp till La Morra och en otrolig utsikt över en stor del av Barolo regionen. Jag sprang en annan väg hem och passerade bl a Cannubi, inte så dålig start på den dagen.

  

Backebo runners goes Barolo


Men årets semester blir veckan som jag, Helena, Matilda o Emma var på Kefalonia i Grekland. Otroligt skönt med lugna lata dagar och vackra stränder, bra mat och en och annan löptur också. Vi hyrde bil några dagar och åkte runt ön och besökta flera veckra platser och vete tusan om vi inte såg en skymt av Madonna i kändistäta Fiscardo :-)

  

Myrthos på Kefalonia

Ovido - Quiz & Flashcards