Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Backebo Runners - 22 oktober 2010 15:25

Per:
Jag har nyligen skaffat mig ett träningskort i Sätrahall. Jag har varit lite tveksam till sådant lyx, men träningen under förra vintern blev bara en massa tung distans (jag kommer fortfarande ihåg det här ardennerpasset) och det har tagit mig nästan hela säsongen att få upp farten ordentligt. Så nu är tanken att jag ska underhålla farten med något intervallpass inomhus då och då, samtidigt som jag matar på med långa distanspass utomhus. Smart va? Dessutom är jag lite lockad av att testa någon tävling på 800 eller 1500 meter inomhus i vinter, bara för att. 


Så idag blev det urpremiär för mig att springa inomhus. Sprang till Sätra på lunchen och väl där så körde jag 2x5x400/60/120. Hade inte så stora förhoppningar på själva passet eftersom benen var rätt slitna efter några halvintensiva dagar, men det gick skapligt. Snittet blev 1:18 lite knappt vilket inte är något att skriva hem om, men ok för idag. Med upp- och nedjogg blev det 13 km.


Otroligt skön känsla att springa inomhus i den vackra Sätrahallen. På slutet var jag helt ensam i hallen och jag blev nästan Sebastian Coe för en kort stund...

Ovido - Quiz & Flashcards