Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Jabb, jabb...

Av Backebo Runners - 1 november 2010 19:08

Per:
Jag provar två vänsterjabbar efter varandra, men det är för löst och för långsamt. Jante hinner parera utan problem...


Den första november idag, starten på vinterträningen får det bli. Och start för nya möjligheter, eftersom jag slutade mitt förra jobb i fredags och snart börjar det nya, vilket skall bli riktigt spännande.


Men, eftersom jag hade lite extra tid idag så blev det storbak. Och medans degarna jäste sprang jag iväg till Sätrahall och drog av ett intervallpass. På vägen dit fundera jag på tider och upplägg. Det har mest blivit 400:ingar på sistone så jag kom fram till att det var dags att springa tusingar. Men eftersom jag tvingats vila tre dagar med lite knäont så hade jag inte så stora förhoppningar om bra tider, men inte långsammare än 3:40 var målet. Och sex stycken fick räcka idag kom jag fram till.


Efter några varv inne i hallen körde jag igång och försökte hitta rätt fart. Den första går på 3:25, hoppsan. Lite otippat fort. Nästa intervall måste jag nog ta det lite lugnare, men den går också fort, 3:23. Sedan kommer syran mer och mer, men de resterande går på 3:28, inte dåligt. Passet blev 2x3x1000/60/120 med 3:26,5 i snitt. Och alla under 3:30, det är första gången det händer för mig. Och aldrig tidigare har jag sprungit någon på 3:23. Men å andra sidan, är det inte lite lättare att springa intervaller inne än ute? Det är ju ingen vind. Och varmt och gott är det där inne och bra grepp har man mot underlaget och inte kan jag springa så där fort, kanske klockade jag lite fel och är varvet verkligen 200 meter, det kan det ju inte vara... 


Matilda, du frågade igår vad Jantelagen är för något. Det jag skrivit ovan, det är Jantelagen.


Stillastående boxning nu, det väger fram och tillbaka. Nej, det här duger inte. Två snabba jabbar med vänstern, jabb, jagg, och på det en stenhård högerkrok. PANG! En kärnträff, Jante faller som en fura. Domaren blåser av matchen direkt...


Nej, inge Jantebullshit. Det var faktiskt j....gt bra tider, ett av mina bättre intervallpass någonsin. Jag är helt nöjd. Nu ska jag bygga på antalet också.


Och bröden blev bra också. Martin Johansson bok rekommenderas om man tycker om bröd.


Varning, dessa produkter är starkt beroendeframkallande!


På kvällen sticker jag ut på ett återhämtningspass, så dagen landar på 20 km totalt. En bra början på vinterträningen.

 
 
Malin

Malin

1 november 2010 20:10

Sv. Kul att man lyckats inspirera någon :)

http://malinbs.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Ovido - Quiz & Flashcards