Alla inlägg den 12 november 2010

Av Backebo Runners - 12 november 2010 17:06

Per:
Jag hade inte tänkt att springa idag men var tvungen att inviga min nya cykeljacka så det blev en snabb sväng på 8 km. Jag köpte jackan för att ha i morgon på Stockholm Rogaining.


Nu tycker inte jag om att köpa en massa dyra grejer, men att cykla fyra timmar i regn och plus 3 grader kräver sina kläder. Och förra året frös jag rätt mycket och jag vägrar göra det i år. Till mitt försvar kan sägas att jag saknar någon bra vinterjacka till löpning/cykling, så jackan kommer att användas länge och väl (har svårt att slänga saker som fortfarande funkar, jag har jackor från mitten av 80-talet i källaren som jag plockar fram då och då. Barnen brukar gå lite längre ifrån mig och inte låtsas känna mig vid dessa tillfällen, jag förstår inte varför...).


Men det mest spännande i mogon blir att testa kartstället. Jonas byggde var sitt åt oss till förra årets tävling och hans höll i ca 30 sekunder och mitt höll nog nästan i tio minuter innan de packade ihop. Limmningen på magneten lossnade. Men i år har vi fortsatt utvecklingsarbetet på var sitt håll och jag tror att mitt ställ har nu kommit så nära det optimala kartstället som det går.

Se själva nedan:

  
Det optimala kartstället?


Nu har jag skruvat fast plexiglasskivan i hållaren så nu var det väl själva f-n om det inte ska hålla. Alla som tror på mitt kartställ, tryck på gillaknappen nu!

Skapa flashcards