Alla inlägg den 23 november 2010

Av Backebo Runners - 23 november 2010 22:06

Per:
Sprang iväg till Sätrahallen för att springa intervaller igen. Halt som attan, var nära att springa omkull i en kurva. Det var nedför, kom lite för fort och kunde inte svänga. Det var bara att fortsätta i tangentens riktning, men det ordnade sig.


Väl på plats var det för en gång skull ganska mycket folk i hallen, bl a ett gäng yngre sprinters som sprang med en väldig fart. Men de vilade mycket...


Jag hade bestämt mig för att köra det ultimata tusenmeterspasset, nämligen 10x1000/60 och den här gången lyckades jag ta det lite lugnare de första intervallerna så jag orkade nästan hålla farten hela passet. Det gick lite långsammare på slutet, men snitten blev 3:28 vilket jag tycker är bra med mina mått mätt. Helt slut efteråt, men på ett skönt sätt. Joggade hem i motvinden och hela passet blev 19 km. Nu ska jag sova som en björn!


Ovido - Quiz & Flashcards