Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Backebo Runners - 2 januari 2011 18:30

Helena:


...löpmängd: Klart bättre än förra årets och med toppnoteringen redan i april. Vad hände egentligen sedan??


  




...mest surrealistiska lopp: Utan tvekan var det Sputnikloppet i Moskva. Helt overklig känsla från start till mål. Tänk er själva att promenera ner till Röda Torget och dra en repa längs med Moskvafloden nedanför Kreml och Vasilijkatedralen.


...mjölksyra: Infann sig redan efter första kilometern på Parloppet. Ville mer än vad jag var tränad för och att värma upp in i det sista var inte bland det smartaste jag gjort. Och det U-formade upploppet var precis lika oändligt som förra året.


...förvåning: Vaddå värmerekord? Jag som egentligen inte gillar att springa när det är riktigt varmt flög fram genom Göteborg utan större ansträngning (om man jämför med hur jobbigt jag borde ha upplevt det) och kom i mål ynka 35 sek efter uppsatt måltid. Debuten på halvmaradistans toppades dessutom med en bronsmedalj i koncernmästerskapen.


...revansch: Silvermedaljen på Lidingö Tjejlopp. Äntligen på rätt sida om kvalificeringstiden!


...medaljskörd:


  


...supporter: Per så klart! Peppar på träning och hejar på tävling, vad mer kan man egentligen begära?





Per:

...löpmängd: 3 000 km (ja, precis faktiskt!)


...lopp: Jag fick till några bra lopp på hösten med Hässelbyloppet på 36:09 och Bålsta Halvmarathon på 1:19:32 (inklusive ett VSM guld), men frågan är om inte Moskva Marathon blir årets lopp. Första gången under 3h (2:58:03) och tredje plats i min ålderskategori (plats 41 bland männen totalt). Härlig känsla att springa i Europas största och en bland världens vackraste städer. Väldigt annorlunda dock, bl a ingen publik alls förutom anhöriga vid varvningen.


...träningspass: Passen på Korsika var både vackra och krävande. Trailrunning som bäst!


...mindre lyckade lopp: Parloppet gick väl sådär, inget vidare. Var nog lite sliten efter Stockholm Marathon och öppnade dessutom för hårt. Orutinerat.


...skitlopp: Stockholm Marathon, i dubbel bemärkelse. Nästa gång blir det inga energikakor utanför Dramaten, det är helt klart.


...besvikelse: Att jag inte kunde springa Lidingö. Det var två veckor efter Moskva och jag var inte återhämtad.


...förståndigaste beslut: Att jag inte sprang Lidingö, se ovan.


...vin: Ch. Poujeaux 2002. Underbart gott!


  


...Träningsläger: Jag och Helena stack till Hällevikstrand över Påsk och tränade. Mera sånt.


...semester: Korsika. Otroligt vacker ö med trevliga människor och god mat och fina viner. Perfekt att träna där också. Hmm, kan det bli 2011 års bästa träningsläger tro?


...Helena: Min Helena. Jättekul att träna och resa tillsammans med henne.



Backebo Runners:

...läsare: Våra mammor som troget föjer vår blogg. Hur skulle annars besöksstatistiken se ut...?    

Ovido - Quiz & Flashcards