Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Backebo Runners - 16 januari 2011 21:26

Per:
Sprang min första tävling inomhus idag och det var också första gången jag tävlade på 3 000 meter. IVDM i Sätrahallen. Alltid kul att testa nya saker, så också idag. Inte helt nöjd med tiden dock. Min plan var att köra varven på 40 sekunder, vilket ger en tid på 10 minuter och första varvet gick bra, runt 38-39 tror jag och jag låg trea. Andra varvet bromsade jag lite för att inte ta ut mig för mycket i början och trillade nog ganska snart på tider över 40 sekunder per varv. Jag låg trea första kilometern (som gick på ~3:25), sedan gick ett par killar om och drog upp farten. Jag släppde direkt och de fick 10-15 meter, men långsamt jobbade jag mig närmare och närmare och efter två kilometer var jag inte så långt bakom, men då hoppar en av dem av och den andra killen ökar något då tror jag. Jag ligger konstant 10 meter efter honom och sista två varven försöker jag komma i kapp, men krafterna räcker inte och jag går i mål som fyra på tiden 10:20,45.


Känner mig konstigt nog rätt fräsch efteråt och känner direkt att det här vill jag testa igen. Tycker dessutom att jag borde kunna springa snabbare än det här. Nu får jag träna på lite bättre och försöka hitta någon mer inomhustävling om ett tag så jag kan revanschera mig!

Ovido - Quiz & Flashcards