Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Backebo Runners - 21 mars 2011 20:36

Per:
Jag skulle överdriva om jag sa att träningen går bra. Och nu är det bara 20 dagar kvar till Paris så nu får jag ta mig i kragen. I helgen blev det inte mycket sprunget, jag och Helena var på skidresa till Vemdalen med jobbet. Det var suveränt roligt, bra väder och fina backar. På fredag em lyckades jag klämma in några km löpning också. Stora vägen var lite för trång och trafikerad så jag lyckades hitta en backe in i skogen som jag sprang uppför ett antal gånger, alltid något. På lördagen tog vi bussen till Björnrike och backarna hade lite högre fallhöjd där. Söndagen körde vi i Vemdalen igen och solen sken, skönt!


Men Paris var det nu. 20 dagar och sista veckan går ju mer eller mindre bort så man kan säga att det återstår 13 träningsdagar. Jag behöver nog 2 stycken intervallpass, en lång snabbdistans och kanske 2 stycken 20+ pass och lite utfyllnad på det för att sätta lite press på systemet så jag kan få något som påminner om superkompensation när det blir dags. Borde kunna gå att få ihop planen ovan tycker jag. Den långa snabbdistansen får bli Premiärmilen som går på söndag. Resten får jag försöka knöka in på något sätt, vete sjutton hur det ska gå. Nämnde jag att jag behöver gå ned tre kilo också?

Skapa flashcards