Alla inlägg den 29 mars 2011

Av Backebo Runners - 29 mars 2011 21:16

Per:
Paris närmar sig med stormsteg och formen är inte vad jag vill att den skall vara. I ett sista desperat försök att få ordning på kroppen drar jag ned på antalet kalorier samtidigt som jag tränar rätt intensivt (men kort). Lite vågat kanske, jag gissar att skaderisken ökar när man tränar tom men man kan ju inte sejfa jämt :-)


Var iväg och körde 400-hundringar i Sätrahallen ikväll och det blev bara sex (ja, intervaller alltså). Snittet landade på 1:16,1 med 60 sekunders vila. Skapligt snabbt (för att vara mig) men efter sista var jag helt slut. Då hade jag inte ätit något på över sju timmar så när jag kom hem slängde jag ihop en korvstroganoff. Taktiken är att äta lååångsamt så att det känns som om man äter en normal portion. Kryddar man ordentligt blir det riktigt gott och så är matlådan till i morgon kirrad också...

Skapa flashcards