Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Paris Marathon 2011

Av Backebo Runners - 10 april 2011 16:43

Per:
Sitter i Lobbyn på hotellet tillsammans med Helena och surfar efter restauranger för kvällen. Passar på att skriva en kort racerapport innan nu när middagen är bokad. 


Jag är lite mör i benen efter loppet idag, man blir ju lätt det efter en mara. Racet startade redan 8:45 och det var bra för det blev varmare och varmare under dagen. Men under själva loppet var vädret perfekt. Svag vind och kanske 20 grader. Det var en del strul innan start, men allt löste sig till det bästa.


Jag fick suverän support av Helena, Matilda och Emma under loppet med langning och hejarop. Jag träffade dem tre gånger under loppet och det var bra för det var hela fem kilometer mellan vätskestationerna. Men loppet var suveränt roligt, mycket fin bana och otrolig stämning bitvis. Det här loppet rekommenderar jag starkt. Jag vill gärna springa det igen och förhoppningsvis så deltar även Helena då (se det som en utmaning sötnos!). Min tid blev ~3:01. Lite försmädligt att missa tretimmarsvallen, men bättre tid än vad jag trodde innan med tanke på brist på långpass (nada!) och allmänt slarvig förberedelse.

 
 
Ingen bild

Björnstigen

10 april 2011 18:05

Grattis! Du kan verkligen känna Dig nöjd.Njut av Paris nu.

 
Ingen bild

Kalmar

11 april 2011 11:05

Du har vår fulla beundran shoppa loss i Paris

 
Ingen bild

Annika

11 april 2011 14:33

JÄVLAR vad du är snabb!! Stort grattis. Om inte förr så försvann väl dom där 3 kilona nu :) KRAM Annika

 
Ingen bild

Mattias

13 april 2011 10:50

Bra Per! Lite bättre träning så går du mot en toppsäsong! Själv är jag igång ganska bra nu efter lite skador i vinter. Ha det fint! Ses på GB-varvet.

 
Ingen bild

Nybban support

13 april 2011 18:26

Grattis Per!
Helena nu får du utmana till nästa år och då skall ni få vår support runt banan/ Maria och Tommy

 
Ingen bild

Per J.

14 april 2011 21:33

Björnstigen: Tack, jag är ganska nöjd. Och Paris var fantastiskt. Promenerade nog en mara i Montmartre och på Louvren också.

Kalmar: Tack. Så mycket shopping blev det inte, men mycket god mat och goda viner.

Annika: Tackar. Jag gick ned två av de tre kilona, sedan åkte jag till Tallin och åt upp mig. Men hade jag blivit av med ett kilo till så hade jag nog gått under tre timmar :-)

Mattias: Tack. Jag har sett din träning och är grymt imponerad. Du blir nog svår i Göteborg!

Nybban support: Tackar! Jag tror Helena kör nästa år och jag tycker att ni också ska vara med. Mycket roligare att springa än stå vid sidan av. Go Nybro!

 
Ingen bild

Micke W

22 maj 2011 23:05

Säger som Annika, sent omsider. JÄVLAR vad du är snabb!! Stort grattis. :-D

 
Ingen bild

Mats

5 mars 2012 14:02

Anmälde mig precis i förra veckan. Sista minuten.
Är det något att tänka på för att underlätta i rutinerna före - nummerlappshämtningen etc..
/Mats

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards