Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Kungsholmen Runt 2011

Av Backebo Runners - 7 maj 2011 22:18

Per:
Idag körde vi Kungsholmen Runt, 10 km. Gick bra för oss alla och vädret var perfekt. En bra start på sommarsäsongen och ett trevligt arrangemang som vi gärna återkommer till.


Vårt resultat:

13. (3011) Per Jonasson , 66Backebo Runners 0:36:49(0:36:47)
205. (3105) Jerker Alexandersson , 72Linköpings Löparklubb 0:46:39

(0:46:22)

18. (3360) Henrietta Thorén , 82Linköpings Löparklubb 0:44:38(0:44:23)
31. (3399) Helena Alexanderson , 68Backebo Runners 0:46:31(0:46:03)

  

Det här kan bli kul! Henrietta, Jerker och Helena innan start.



Mitt nummer! Helena och Henrietta.



Helena på upploppet
     
I mål. Helena, Henrietta och Jerker.
 
I mål. Jerker, Per och Henrietta.

Nu gäller det att ha fokus!  
(Notera visdomsorden på den gröna reklamen bakom Jerker)


  
Slutet gott, allting gott!

 
 
Ingen bild

Kim

10 maj 2011 15:17

Hej,
Hittade nyss er blogg och tyckte att det var kul läsning. Anledningen var att jag letade efter löparberättelser om silvermedaljslopp på Lidingö Tjejlopp som är mitt mål för året. Jag tror att jag måste ner på 47 slätt för att klara det och efter att ha läst lite i bloggen så verkar det stämma. Kul att läsa om er träning, lopp och upplevelser! Det fortsätter jag gärna med!
Mvh Kim

 
Ingen bild

MagnusN

10 maj 2011 18:26

Hehe..bra jobbat av er :) Jag hörde nån som sa mitt namn vid vätskekontrollen, det var väl du Per? Och sport & sprit-skylten, ja, först sport sedan sprit, har bolaget fattat det också nu, äntligen?

 
Ingen bild

C + I

10 maj 2011 18:59

Helena! Tjusiga vadmuskler på upploppet.Hörde att det bjöds på en riktigt god middag senare på aftonen oxå.

 
Ingen bild

Per J.

11 maj 2011 20:29

Hej Magnus!
Tack. Ja, det var nog jag. Om det lät konstigt beror det nog på dopplereffekten (eller möjligen att jag var väldigt trött där i motvinden på Lindhagensgatan). Bra arr av er för övrigt.

Vi var lite osäkra på vilken ordning det skulle komma, men efter skylten så vet vi :-)

 
Ingen bild

Helena

16 maj 2011 15:16

Hej Kim! Roligt att du har hittat till vår blogg, det sporrar till att skriva fler inlägg (vilket det inte har blivit så många av det senaste halvåret eller så...). 47 på slätt kan nog stämma, det gjorde jag på Tjejmilen tre veckor innan LT10. Lycka till!

Hej C+I! Ja, fy sjutton vilken ofrivillig anatomisk studie bilden ger möjlighet till, men bara det går fort får det vara fult. ;-)
Apropå middagen, med ett proffs och tre glada amatörer kan det knappast gå galet och talesättet om "ju fler kockar..." kom direkt på skam.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Ovido - Quiz & Flashcards