Direktlänk till inlägg 25 september 2011

LT10 eller hur man blir först med att lämna in chipet

Av Backebo Runners - 25 september 2011 19:15

Helena:

I fredags morse på väg till jobbet kände jag en skärande smärta bak på vänster häl så jag vågade inget annat än hoppa över löpturen på kvällen. I lördags morse joggade jag ca 7,5 km utan större besvär och kände inte heller något under dagen som supporter ute på Lidingö. Men så i dag på väg till starten kom det onda tillbaka, fast nu som tusen nålar under hälen. 40 min innan start försökte jag jogga men smärtan gav sig direkt till känna. 30 min innan start försökte jag mig på en rusch men den slutade innan den ens börjat och då kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. 20 min innan start gick jag bort till sjukvårdstältet och fick hälen undersökt av läkare. Ingen rodnad, svullnad eller värmeutveckling men antagligen har jag överansträngt mig. Vissa beslut måste jag få hjälp med att fatta och när den snälla läkaren erbjöd sig att skriva ut ett intyg förstod jag att det inte skulle bli något Lidingö Tjejlopp för min del. 10 minuter innan start kastade jag alltså in handduken och tog av mig nummerlappen. Efter att ha sett första starten gick jag bakvägen in på målområdet och fick som först i mål chipet borttaget. Bittert. Men vuxet. Igen.


Alla springer utom jag 

   
Ett chip mot en dricka
   
Extra bittert känns det när jag med största sannolikhet hade fixat topp 100 som var mitt mål, men en klen tröst i eländet är att medaljen var anskrämligt ful i år. Och den slapp jag ju få med mig hem.  J


Isabellah var snabbast...

  

Nu väntar en veckas rehab och sedan ett par dagars efterlängtad retreat i Sveriges sydligaste fjäll.


 
 
Ingen bild

Micke W

25 september 2011 23:40

Torka tårarna Helena.
Du gjorde ju ett kanonlopp på halvmaran!

Kör ni Hässelbyloppet även i år?

 
Ingen bild

Helena

26 september 2011 12:06

Tack, det loppet är jag supernöjd med. Nu hoppas jag hinna komma igen till Hässelby och sätta nytt pers även på milen.

 
Ingen bild

Kim

26 september 2011 15:18

Gud vad tråkigt! Jag hoppas att du kommer igen snart! Du får dock glädja dig över att jag tänkte på dig under loppet igår. "Om Helena sprang under 47 på Tjejmilen vore det väl fanken om jag som nyligen sprungit under 47 inte ska kunna fixa den där silvermedaljen" tänkte jag och vansinnesspurtade in på 49:58!

 
Ingen bild

Helena

26 september 2011 20:05

Det var inte dåligt!! Grattis till silvermedaljen - nästa år satsar vi på topp 100! Kul också att jag sporrade dig till den fina prestationen, måste ha sett din spurt för jag stod kvar vid mål ytterligare ett par minuter efter din målgång och hejade fram kollega Anna.

Idag har jag varit hos läkaren som skrev ut antibiotika och den dunderkuren tillsammans med ett par kryckor för att inte belasta foten ska förhoppningsvis snabbt ta mig tillbaka till löpspåret.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards