Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Backebo Runners - 30 oktober 2011 11:51

Per:
Idag är det en vecka kvar till New York och det börjar kännas lite spännande, minst sagt.


I början av veckan kändes det inget vidare och jag tyckte alla gick och hostade och snörvlade omkring mig och trodde något skit var på gång in i systemet, men efter att ha mutat kroppen med mycket sömn och bra mat känns det bättre igen. Formen är bra och det ska bli kul att se vad jag kan göra för tid. Siktet måste vara inställt på att slå pers, dvs under 2:58. Taktiken för själva loppet blir att räkna miles istället för km. Det säger sig självt att 26 är färre än 42. Det var Helena som kom på den geniala taktiken inför Paris i våras :-)


Just nu funderar jag mycket på hur jag ska toppa formen och så här har mitt upplägg varit denna vecka:

Måndag fm: 8 km morgonjogg

            em: 8x400/60 intervaller på Sätra, 10 km tot

Tisdag: Vila

Onsdag: Vila

Torsdag: 8 km distans

Fredag: Vila

Lördag fm: 7 km morgonjogg

           em: 8x400/60 intervaller på Sätra, 10 km tot

Söndag: Vila


Som synes är det mycket vila nu och så blir det även nästa vecka. Jag planerar att springa måndag, onsdag och fredag och sedan gäller det på söndag.


Jag har kört en del 400 meters intervallerna och jag tror stenhårt på dem. Har kört det fyra gånger nu på två veckor och det känns bra. Har siktat på att snitta 1:20 och det har inte varit några problem alls. Men nu får det nog räcka med intervaller, resten av träningen blir kort och snabbt och lite vanlig distans bara. Och några dagar innan söndag ska jag börja ladda med pasta, det ser jag fram emot.


Om man vill följa mig så kan man göra det här, jag har startnummer 841.

Och vill ni se hur banan ser ut, kan ni göra det på detta Youtube klipp.

Ovido - Quiz & Flashcards