Direktlänk till inlägg 14 november 2011

NYCM from the sidelines

Av Backebo Runners - 14 november 2011 21:15

Helena:

Redan torsdag morgon hoppade vi (i varje fall jag...   ) på gratisbussen ut till mässan, himla smidigt eftersom den stannade för att plocka upp nästan precis utanför hotellet vi bodde på. Det höll på att bli en snabb returresa för ingen av oss hade med sig passet för den obligatoriska legitimeringen. Som tur var hade inte Per strippat sin plånbok på "onödiga" kort inför resan (som jag alltid har en tendens att göra) utan kunde plocka fram sitt körkort, och efter att killen vid ingången fjollat iväg och kollat om det funkade som foto-id och sedan, precis som i Tomteverkstan, stämplat startbeviset med ett OK, blev vi insläppta. Vi behövde inte gå långt för utlämningen av startnumren i Local Competitive låg alldeles till vänster om entrén. Sedan vet jag inte vad som hände med Per - det blev nästa shop 'til you drop för hans del. Snygga löparkläder fanns det gott om, och vi kom båda därifrån med varsin välfylld kasse plus löparskor.


      
Leta, leta...           I'm in!                   



Det första kan jag instämma i...

På dagen D klev vi upp i svinotta, tack och lov fick vi en timma extra eftersom USA gick över till vintertid den helgen, och kvart i fem var vi nere på vår deli och åt frukost. Nu började tävlilngsnerverna ge sig till känna men Per kom i väg i tid och kunde messa och berätta att allt gått bra.

   
Det viktigaste är med - kaffet!

Sedan var det bara att vänta och vänta. Följde NBC's utsändning på hotellrummets TV så jag var ju nästan där.

           
Nervösa löpare och The Star-Spangled Banner

       
Snart fyrar New Yorks borgmästare Michael Bloomberg av startskottet - and off we go!

Eftersom mina handleder var överansträngda och händerna ömma fick jag den här gången verkligen planera för min insats i loppet. Tog metron till 5th Ave och därefter bussen upp till East 72nd Street som leder rakt in i Central Park ungefär där 40 km passeras. Efter att ha följt Isabellah & Co den första timman på TV fick jag nu se dem passera förbi IRL. Mäktigt.

   
Isabellah plockade placeringar medan jag tog mig till Central Park

Efter ytterligare väntan kom så herrarna. Kunde heja fram Szalkai, Jerker och Mima innan Per kom uppför backen. Han såg riktigt fräsch ut och jag blir lika varm om hjärtat varje gång jag ser honom! Kanske därför jag inte fick upp kameran i tid?


Inte långt kvar nu

Det här var mitt första besök i "the big apple" och den tuggan gav verkligen mersmak! Nästa år vill jag också springa och med mitt resultat från årets Stockholm Halvmarathon klarar jag kvalgränsen på egna meriter så jag hoppas verkligen att jag kommer med!


     
Vem kom vinglande på Broadway om inte Svampbob Fyrkant, full som en alika... 

 
Men hallå, det är faktiskt november!!

  
Run Forrest, run!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards