Alla inlägg den 15 december 2011

Av Backebo Runners - 15 december 2011 21:12

Per:
Säsongens första inomhuspass i Sätrahallen är ett faktum. Jag hade glömt bort hur, tja ska vi säga psykiskt utmanande i brist på bättre, det är att springa intervaller inomhus på en 200 meters oval. Tur att det finns andra idrottare att kika på medans man springer. Jag tror varenda gren och några nya fanns representerade i hallen. Det tränades spjut, slägga, kula, alla former av löpning med och utan häckar, höjdhopp, stav, längd, tresteg och ett par grenar till jag inte visste fanns. Det sjöd av aktivitet överallt, vilket är inspirerande förstås.

För mig blev det sex (ja, intervaller alltså) och en minuts vila, 6x1000/60. Jag drog förstås iväg på tok för fort på den första (3:19) och det fick jag betala för på de sista intervallerna men snittet blev drygt 3:25, vilket är bra med mina mått mätt. Det är nog mina snabbaste tusingar någonsin faktiskt och det bådar ju gott för fortsättningen.

Ovido - Quiz & Flashcards