Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Backebo Runners - 5 januari 2012 13:16

Helena:

I morse drabbades ca 23.000 abonnenter i sydvästra Stockholm av elavbrott. Per var ute på en morgonjogg inför dagens intervallpass och märkte inget av det (förutom att han noterade att det var ovanligt mörkt i alla hus...) medan jag stod med näsan in i garderoben när det plötsligt blev becksvart.


Tunnelbanan slutade fungera på sträckan förbi vår station och bussen börjar inte gå förrän på måndag så när morgonbestyren var avklarade började jag promenera in mot stan. Och vilken morgon det var - solen sken från klarblå himmel, det var vindstilla och bara någon minusgrad. Det blev 3 km promenad innan jag hörde på radion att tunnelbanan börjat gå igen och jag kunde slinka ner på närmsta station för vidare transport. Känns som jag fick till ett perfekt "träningspass" och en rejäl dos D-vitamin på köpet tack vare ett tekniskt fel i ett ställverk.   

Skapa flashcards