Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Backebo Runners - 12 januari 2012 18:03

Per:
Helena har ju varit skadad en tid (men lyckligtvis på väg tillbaka nu) och nu har jag tyvärr gjort henne sällskap på avbytarbänken. Har nämligen fått ont i en ljumske som kräver vila (det är bristen på svettiga träningskläder som håller lukten av pungråtta i badrummet borta). Jag körde rätt hårt förra veckan och i söndags på passet kändes ljumsken lite stel i början och tänkte inte mer på det men på måndagen fick jag ont och har vilat sedan dess. I min ålder har man inte råd att vara skadad, man har för dåligt läkkött och tappar för mycket. Men det är antagligen en överansträngning, det har hänt mig förrut. Lyckades få en tid hos en sjukgymnast (som Helena har kommit i kontakt med på TSM) och var hos honom idag. Han tyckte jag var för stel och hade för korta muskler (surprise!) samt var lite för svag på baksidan i förhållande till framsidan. Så nu har jag fått ett stretchprogram som skall köras igenom tre gånger per dag. Undrar hur kollegorna kommer att reagera när jag lägger mig på skrivbordet och sträcker ut höftböjarmusklen? Men de tycker redan jag är konstig så det gör inget.   


     
Råttan på bilden har inget med innehållet i texten att göra, 
den var jultrafikens första offer.

Ovido - Quiz & Flashcards