Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Backebo Runners - 6 maj 2012 17:19

Per:

Jag sprang Kungsholmen runt igår. Helena kunde tyvärr inte springa pga sin onda fot så hon hejade på från sidan. Henrietta och Jerker var på besök och de sprang milen medans jag sprang halvmaran, som också var veteran SM.

Formen har känts riktigt bra ända tills förra helgen, då en allt började kännas skit. Vet inte om det beror på en lite tyngre herrmiddag förra fredagen eller om jag hade något virus i kroppen (väligt många på jobbet har hostat och snörvlat omkring mig), men lagom på lördagen (efter ett segt intervallpass på onsdagen) började det kännas bättre.


Jag siktade på under 1:20, men orkade inte riktigt utan landade på 1:21:14. Kom på plats 52 totalt och 6:a på VSM i H45. Banan var tyngre än väntat, de hade gjort om den så man fick en rejäl stigning två gånger per varv istället för en gång per varv förra året och det kändes. Jag var bra trött på slutet.



           

Lite blandat från loppet. Jag ser ut att vifta med armen, men det gör jag bara när någon tar kort på mig.


 

  

Ja, sedvanlig focus av Jerker...

Ovido - Quiz & Flashcards