Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Backebo Runners - 16 juni 2012 09:29

Per:
Efter Stockholm Marathon funkade min Garmin 305 på ytterligare något pass, sedan lade den av. För gott tror jag. Den fungerar när den sitter i laddaren men så fort man tar bort den så dör den. Skulle tro att batteriet är helt slut, kanske kom det in lite fukt i den som ledde till kortis, vad vet jag? Men, jag vet att den har varit med mig länge, närmare bestämt drygt 13 000 km eller 1 109 timmar. Jag skickade efter den från USA i september 2007 och gav ca 2 000:- har jag för mig (tror den kostade ungefär det dubbla i Sverige då). Det blir drygt 1,50 per mil, vilket inte är så farligt. Bra mycket mindre än vad man betalar för skor (kanske 5:- per mil). Jag har sprungit med den på rätt många ställen (12 länder), nedan ser man var.


 
Från Djursholm till Danvikstull & Från New York till Moskva



 

  

Men nu är det dags för nya tag och som tur är så råkade Jerker ha en, ja just det, 305 liggandes hemma och skräpa som jag köper för billig peng. Premiärpasset blir idag, ska försöka sänka milkostnaden för den (han får 500:- för den, den är inte så gammal) jämfört med min gamla, bör kunna gå tycker jag.


Träningsmässigt då? Jo, jag konstaterade att jag snittat drygt 5,5 mil per vecka innan Stockholm Marathon i år och det är på tok för lite om man har tidsambitioner på maran. Jag måste träna mera helt enkelt och den här veckan ser bättre ut.

I går var det lite lugnare på jobbet så jag kunde stämpla ut lite tidigare på em och tog pendeln från Helenelund upp till Norrviken och därifrån promenerade jag upp till vändpunkten på 1912 års marathon. Sedan sprang jag den banan hela vägen till Stadion, ca 20 km. Hade en bra karta så det var lätt att hitta. På Stadion var det något discojippo så jag kunde inte avsluta med sedvanlig målgång inne på stadion så jag sprang hem istället, 32 km totalt. Jubileumsmarabanan var nog lite tuffare än vad jag trodde. Sollentunavägen är ganska böljande och det var ett par rejäla backar vid Ulriksdal. De kommer att kännas på vägen tillbaka, helt klart. Om fyra veckor är loppet, ska bli kul!

Skapa flashcards