Alla inlägg under september 2012

Av Backebo Runners - 30 september 2012 12:23

Per:

Sprang Lidingö igår, första gången på tre år. Tidigare har jag varit för sliten/förkyld/halvskadad men nu var det dags. Sprang på Henrietta och Jerker vid Lidingövallen och straxt därefter mötte jag upp Kurre, Martin o Matte. Matte och Kurre var langare åt mig och Martin.


 
Vid Kyrkviken


Själva loppet var väldigt likt det som jag sprang för tre år sedan, dvs tungt i början men efter hand gick det lite lättare. Kom ikapp min kusin Erik längs banan, kanske efter 12-13 km och efter lite småpratande försöker jag öka farten lite och till min förvåning så svarar kroppen bra. Därefter känns det rätt bra och jag plockar en hel del placeringar längs vägen. Jag tror andra halvan av loppet går ca 2 minuter långsammare än första. Först efter Abborren börjar jag ta slut men då är det inte så långt kvar. Tar mig i mål på 2:07:58, vilket är 14 retsamma sekunder långsammare än Matte förra året men pers med tre minuter. Martin springer på fin-fina 2:13:14, en putsning på 33 minuter sedan förra året.


  
Martin spurtar i mål         Ombyte förnöjer




  

Skapa flashcards