Alla inlägg under december 2012

Av Backebo Runners - 31 december 2012 17:58

Per: OK, då sammanfattar vi 2012. Vilket var årets lopp?

Helena: Lopp? Har ju knappt sprungit några!!! Om jag måste välja får det bli Premiärmilen. Enda loppet jag inte var halt och lytt på. Du då?

P: Det måste nog bli Jubileumsmaran. Otroligt kul lopp med massor av publik och skön stämning längs med banan. Klarade inte riktigt tre timmars gränsen men inte långt ifrån. Fast Stockholm Marathon var nog mitt bästa på 2:56:20. Årets flopp?

H: Hela tävlingssäsongen.

P: Kan du utveckla det?

H: Fick problem med plantar fasciit mitt under ett kvalitetspass med TSM i slutet av april och senproblemet höll i sig ända in i september. Sedan när jag väl var redo igen åkte jag på lunginflammation... Hur har din träning utvecklats under året?

P: Det är åttonde året med ökad träningsmängd, 325 mil i år jämfört med 309 mil förra året. Inga jättemängder men det går åt rätt håll! Målet nästa år måste bli att komma upp i 365 mil, en om dagen ska man väl fixa?

H: Njae, den passar jag nog på.

P: Ditt roligaste träningspass?

H: Ja, inte var det idag i alla fall. :) Trögt gick det på Djurgården, trodde aldrig vi skulle lyckas skrapa ihop milen. Men envisa som vi är blev det till slut 12 km! Något pass du speciellt minns?

P: Näe.

H: Årets överrasknig då?

P: Att du svarade JA när jag friade. :)


Av Backebo Runners - 25 december 2012 16:18

Per:
I dag åt jag en halv portion gröt till frukost och en kopp kaffe. Vid 14:20 tog jag en deciliter yougurt med lite havregryn på toppen sedan stack jag ut och sprang. Ville få igång fettförbränningen, känna hunger igen. Men, nejdå! Efter 16 km och 1:22h senare när jag kommer hem så har jag fortfarande helt ok blodsocker. Mycket märkligt. Måste tyda på ett rejält överintag av kolhydrater de närmaste dagarna och det kan nog stämma vid närmare eftertanke. Tur att det inte är något lopp i närtid. Men träningen går rätt bra, försöker få in mina 80 km per vecka. Det har lyckats förutom två veckor, en vilovecka och en vecka när jag var lite snorig så jag var tvungen att vila lite. Snart dags att lägga in lite fart också.

Skapa flashcards