Direktlänk till inlägg 31 december 2012

Årskrönika 2012

Av Backebo Runners - 31 december 2012 17:58

Per: OK, då sammanfattar vi 2012. Vilket var årets lopp?

Helena: Lopp? Har ju knappt sprungit några!!! Om jag måste välja får det bli Premiärmilen. Enda loppet jag inte var halt och lytt på. Du då?

P: Det måste nog bli Jubileumsmaran. Otroligt kul lopp med massor av publik och skön stämning längs med banan. Klarade inte riktigt tre timmars gränsen men inte långt ifrån. Fast Stockholm Marathon var nog mitt bästa på 2:56:20. Årets flopp?

H: Hela tävlingssäsongen.

P: Kan du utveckla det?

H: Fick problem med plantar fasciit mitt under ett kvalitetspass med TSM i slutet av april och senproblemet höll i sig ända in i september. Sedan när jag väl var redo igen åkte jag på lunginflammation... Hur har din träning utvecklats under året?

P: Det är åttonde året med ökad träningsmängd, 325 mil i år jämfört med 309 mil förra året. Inga jättemängder men det går åt rätt håll! Målet nästa år måste bli att komma upp i 365 mil, en om dagen ska man väl fixa?

H: Njae, den passar jag nog på.

P: Ditt roligaste träningspass?

H: Ja, inte var det idag i alla fall. :) Trögt gick det på Djurgården, trodde aldrig vi skulle lyckas skrapa ihop milen. Men envisa som vi är blev det till slut 12 km! Något pass du speciellt minns?

P: Näe.

H: Årets överrasknig då?

P: Att du svarade JA när jag friade. :)


 
 
Ingen bild

Kim

4 januari 2013 10:58

Härlig sammanfattning och grattis till förlovningen! :)
Själv sammanfattar jag året lite som Helena och även om jag varit skadefri ett tag nu så kämpar jag istället med motivationen. Även om jag ser fram emot 2013 års utmaningar, så känns det onekligen jobbigt att "börja om" och jobba upp konditionen igen.

 
Ingen bild

Helena

6 januari 2013 15:14

Tack!! Kämpa på, om ett par veckor ska du se att det lossnar och konditionen är tillbaka. Sedan gäller det bara att inte bli för ivrig med löpningen utan öka mängden "under kontrollerade former" för att undvika att dra på sig någon skada. Vad har du för tävlingsplaner för 2013?

 
Ingen bild

Kim

7 januari 2013 15:19

I år vågar jag knappt ha tävlingsplaner, men Göteborgsvarvet är jag anmäld till i alla fall. I övrigt ser jag väldigt mycket fram emot detta: http://copenhagen2014.dk. Själv?

 
Ingen bild

Kim

7 januari 2013 15:20

Råkade få med en punkt i länken, så här ska den se ut: http://copenhagen2014.dk

 
Ingen bild

Helena

7 januari 2013 20:56

Då har du ju två bra mål med din träning i år. Coolt att springa ett VM-lopp!! Jag ska också springa Göteborgsvarvet - kul, då kanske vi ses där? Annars har jag lyckats signa upp mig för tre (!) marathon fastän jag från början bara planerade för Sthlm 1 juni. :)

 
Ingen bild

Kim

8 januari 2013 10:46

Oj, tre marathon! Jag gillade verkligen marathondistansen, men med tanke på alla problem så är jag lite försiktig och sparar det till nästa år. Ja, hoppas vi syns i Göteborg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Ovido - Quiz & Flashcards