Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Backebo Runners - 13 mars 2012 15:32

Helena:

En andra löptur hann jag med under vår fjällvistelse, men den här gången valde jag att hålla mig inom rikets gränser och nöjde mig med att springa ner till Sjöstugan som ligger vid själva Grövelsjön. Fast först var jag tvungen att göra ett besök uppe på fjällstationen - väldigt strategiskt placerad och en sann räddare i nöden.


                
De har finfin toa också...


Efter att ha kämpat uppför i ca 4 km var det alltså bara att vika av ner till Sjöstugan. Där slutar vägen abrupt i Grövelsjön så efter det obligatoriska insupandet av de storslagna vidderna var det bara att vända tillbaka upp mot vägen och äntra den långa utförslöpan mot stugan.


      

Point of return        Norska fjäll...                                           ...och svenska dito



 


Fick ihop ett lagom pass på 12 km som Martin och Mattias repriserade senare på dagen. Men vid det laget hade jag gjort Sudden sällskap...


 
Löpning? Bah!

Skapa flashcards