Alla inlägg den 18 april 2012

Av Backebo Runners - 18 april 2012 15:45


Helena:

I fredags passade jag på att utnyttja julklappen jag fick av Per: ett presentkort på en timmes Personal Running Coach med Lisa Blommé!


 

Jag vet ju med mig att jag har ett tungt löpsteg och när jag blir trött sjunker jag ihop så det känns som att rumpan släpar i backen, så mina förväntningar på denna timma var högt ställda. Hagaparken var platsen där mirakel skulle ske och underverk uträttas!


Vi tränade mycket på löpteknik, att foten inte ska landa utan träffa marken, och på att hitta styrkan och balansen i rumpa & bål för att få med mig kraften framåt. Tre saker fick jag med mig att tänka på: "driva" med knät för en bra markträff, kroppshållningen och blicken långt fram för lättare andning och bättre löpsteg.


Det var verkligen en inspirerande timma och väl investerade pengar (för Pers del alltså...). På söndagens långpass försökte jag tänka på allt detta och jag inbillar mig nog att det gjorde skillnad. Snittfarten på de 25 kilometrarna var nämligen 10 sek snabbare än grundfarten på motsvarande TSM pass. Och då hade jag ändå bara mig själv som farthållare...

Ovido - Quiz & Flashcards