Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Backebo Runners - 10 februari 2013 19:02

Helena:

Det var ett tag sedan sist. Efter att NYCM ställdes in har jag kommit igång med löpträningen igen och sakta men säkert ökat på mängd och belastning. Några bakslag i form av förkylning halva december och känningar av löparknä har jag haft. Den förstnämnda gick över av sig själv, medan den senare krävde experthjälp. Hade liksom fastnat och vad jag än gjorde blev det inte bättre, men efter två besök hos kiropraktorn, daglig stretch och "mangling" på foamroller samt alternativträning verkar det som att jag har eländet under kontroll. De senaste löppassen har jag faktiskt inte haft något ont alls!


Så efter två veckors uppehåll från TSM var det idag dags för ett långpass, 22km med fartökning efter 70 min löpning. Hade varit helt OK om det inte varit för de moddiga vägarna, nu blev det istället ett av de värsta passen någonsin. Tungt och slirigt, det enda positiva jag kan komma på är att det var grym träning av benstyrkan. Och att det knappast kan bli värre än så här. Jo, förresten, jag har blivit förkyld igen...

Skapa flashcards