Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Utmaningen

Av Backebo Runners - 2 mars 2013 17:10

Helena:

I måndags gick vi igång med badrumsrenoveringen efter nästan ett års funderande och planerande. Badrummet är väldigt litet, har snedtak och stort fönster så möjligheterna för vad man kan göra är begränsade. Dessutom har vi både tvättmasin och torktumlare i detta lilla utrymme. Och husets enda duschmöjlighet...  Samtidigt har det varit en utmaning att utnyttja ytan maximalt utifrån våra önskemål. Badkaret har fått lämna utrymme för dusch som i sin tur bytt plats med tvättstället, tror det kan bli riktigt bra.  


Men den stora utmaning är hur vi ska få ihop det här med träning 5-6 gånger i veckan och den hög med sunkiga träningskläder som genereras med det faktum att vi varken har dusch eller tvättmaskin de närmaste veckorna...


 
Vad har vi gett oss in på...?


Problemet med dusch har vi löst med träningskort till både Sätrahallen och F&S (som vi så påpassligt vann i Kista Iron Man). Lite meckigt är det att få ihop logistiken vissa dagar, men det funkar i alla fall. Och när tvättkorgen är överfull får vi göra som i amerikanska filmer och åka till tvättomaten inne i stan.  :)


 
Nu har vi utedass!


Samtidigt får vi chans att springa nya rundor inne i stan, i torsdags blev det en snabbdistans på Kungsholmen och Södermalm och i förmiddags sprang vi Riddarfjärden runt.

 
Nu är hela rasket rivet...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Backebo Runners - 14 oktober 2013 20:51

Helena: Redan efter Kalmarmilen i somras har både Per och jag velat försöka oss på att sätta nytt PB på milen, känns som den distansen fått stå tillbaka efter allt fokus på marathonlopp – både inställda och genomförda sådana. Och då låg ju Hä...

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena: Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från B...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 20:33


Helena: Igår supporter på Lidingöloppet, idag "on my own" på långpasset. Var inte alls taggad för att ge mig ut (det har ju blivit så jädrans kallt!) så jag drog verkligen på det in i det längsta. Ett tag kunde jag skylla på att jag ville se nytt v...

Av Backebo Runners - 29 september 2013 16:22

Per: I går sprang jag Lidingöloppet och det var sjätte gången i ordning. Den första gången var 1989 och det var ju ett tag sedan. Min bästa tid var från förra året då jag sprang på 2:07:58 och då var jag 10-15 sekunder sämre än Matte sprang året in...

Av Backebo Runners - 18 september 2013 18:15

Helena: Ena dagen sol och sommarvärme, andra regn och höstrusk. I lördags ställde jag mig med kusin Jerker och hans Henrietta på startlinjen till Stockholm Halvmarathon. Det var trångt i startområdet så det blev inte särskilt mycket till uppvärmnin...

Skapa flashcards