Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Backebo Runners - 7 oktober 2013 21:24

Helena:

Med fyra veckor kvar till NYCM är det dags att klämma in längsta långpasset innan nedtrappningen börjar. Minst 30 km måste det bli för både fysik och psyke. Men ingen draghjälp får jag den här gången heller eftersom Per är på väg hem från Berlin så det är bara att stänga av hjärnan och ge sig ut. Det handlar ju trots allt bara om att springa ytterligare några kilometrar jämfört med förra söndagen...


De första kilometrarna bort till Hornstull är stela men sedan lossnade det. Över Västerbron, genom Rålis och längs med Norr Mälarstrand bort till Stadshuset. Måste bara stanna till och imponeras av denna pampiga byggnad!  


Fortsätter förbi Kungsan och snirklar mig bort till Strandvägen, springer förbi Diplomatstaden, längs med Djurgårdsbrunnskanalen och fortsätter ut på Djurgården.

  
På väg mot point of return


 
Hoppla, pågår det en tävling??


Springer och springer tills det tar stopp och jag har hamnat i trädgården nedanför Waldemarsudde. Här får jag sakta ner och gå i trappor och på grusgångar tills jag kommer ut på vägen igen. Strandvägen tillbaka men vid Kungsan viker jag istället av mot Slussen. Kommer in i ett flow längs med Söder Mälarstrand men vid Liljeholmsbron börjar det ta emot. Börjar bli hungrig  och trött i benen men har inte så mycket annat val än att ta mig hemåt.

    

Bara att bita ihop och följa uppmaningen...


När 30 km har passerats laddas batteriet snabbt ur och jag går på tomgång sista 3 km. Spanar efter Per för jag gissar att han gett sig ut på en runda så fort han kommit från Arlanda, men det visar sig efteråt att jag bara varit några hundra meter före de sista kilometrarna. Inte tillräckligt nära för att han ska ha kunnat komma ikapp men imponerande bra timing av honom ändå!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards