Alla inlägg den 30 april 2010

Av Backebo Runners - 30 april 2010 21:25

Per:

Hade rejält ont i ryggen efter trädfällning av grannens rönnar torsdag kväll (de skymde utsikten lite...) men det blev faktiskt bättre med lite löpning på lunchen, 13 km i 4:40 fart. Jag var väldigt hungrig hela förmiddagen och var beredd på att springa in i väggen men jag tog det lugnt och det flöt på bra i ett behärskat tempo. Måste ha fått igång fettförbränningen ordentligt.


När jag kom hem var det dags för pass två, teamträning med Backebo Runners. Helena och jag sprang längs Mälaren och benen var lite tunga efter lunchpasset men vi tog det försiktigt och jag loggade återigen 13 km, lite lugnare denna gång.


Helena:
Av gårdagens planerade pass blev alltså intet (lärde mig istället allt som är värt att veta om riktskär...   ) så kvällens runda var efterlängtad. Och vad händer? Benen värker och inte nog med det fick jag håll i sidan och var tvungen att stanna för att återhämta mig. Löpningen gick såå tungt men det blev i alla fall en 12 km runda att föra in i träningsdagboken.

Ovido - Quiz & Flashcards