Alla inlägg den 25 februari 2011

Av Backebo Runners - 25 februari 2011 20:17

Per:
En riktigt intensiv vecka med mornar mellan 04.30 och 05.00 börjar närma sig sitt slut. Tokkörigt på jobbet med sena kvällar och tjänsteresor. För att hitta någonting av en motvikt till allt detta så började Helena och jag tidigt i veckan prata om vilken mat vi skulle äta på fredag. Jag hade en stark önskan om någon form av rött kött. Eller snarare, någonting som passade till en fin äldre Bourdeaux. Det är på något sätt back to basics för mig, typiskt ett tecken på stress. Efter lite diskuterande så stod det klart för oss att det skulle bli biff Rydberg.


När fredag morgon väl kom så kändes det inte riktigt lika självklart längre. Hmm, kanske passar det bättre till lördag kväll eftersom det inte kommer att bli någon sovmorgon på lördag heller. Kanke en pasta med vitlök och chilipeppar. Lika enkel som den är god. Förrätt? Tja, en getostmacka med honung i ugnen funkar alltid.


Så blev det och vi skickade på lite purjo och räkor också och det blev mycket bra. Den här skulle man göra oftare, enkel men fantastiskt god och en ordentlig sting av chili. Man ska inte klia sig i ögat efteråt eller någon annan vital kroppsdel heller för övrigt (sist vi gjorde denna rätt fick jag peta ut Helenas linser).

Så här gott blev det:


         

Träning?
Javisst ja, detta är ju en träningsblogg.
Var helt slut när vi kom hem och hade siktet inställt på något helt annat än löpning men blev utskickad av Helena så det blev 8 km i skaplig fart. Kändes mycket bättre efteråt.

Mitt femte pass i februari, I'm on a roll!
     

Ovido - Quiz & Flashcards