Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Backebo Runners - 25 augusti 2012 16:50

Helena:

Efter Jubileumsmaran hade jag två veckor med total vila innan jag gav mig på det här med löpning igen. Började lugnt med att jogga 2x1 km och fortsatte sedan att öka på mängden. Ibland kändes ingenting efteråt medan det andra gånger kunde vara bra stelt i hälen morgonen efter. Men på det stora hela kändes det bra. Då gör jag tabben att träna på lite, lite för hårt med följden att det gör rejält ont efteråt. Tillbaka på ruta ett. Men två veckors alternativ träning på spinningcykel och justering hos kiropraktorn verkar ha gjort susen. Och så ska jag i fortsättningen inte heller vara så flitig med rehabövningarna...  :)  Måttfullhet är med andra ord mitt nya mantra.


Igår stack jag ut mitt på dagen i det underbara sensommarvädret och körde 1 min jogg varvat med 1 min gång i 6 set, rena intervallträningen alltså... Det svåra var att bryta och inte fortsätta för det kändes otroligt bra. Och i morse kändes ingenting när jag satte ner fötterna på golvet! Men eftersom det är varannan dag löpning som gäller nu cyklade jag istället med Per på hans långpass idag. 30 km på min gamla Monark genom det småländska landskapet, där asfalt varvades med grusväg och stigar. Skön kontrast till stressen i Stockholm!


                   

Ovido - Quiz & Flashcards